tirsdag 30. mars 2010

Havørn i Flatanger.

Sist uke var det en lang kjøretur. Opp klokken 0400 for å komme frem til Flatanger til middag kl 1900, nesten 700 km hver vei for en tre dagers workshop hos Ole Martin. Programmet var en dag i hvert skjul og en dag på sjøen.




For min gruppe begynte det med hønsehauken. Nå som vårjevndøgn er passert og sommertid nærmer seg, ble dagene i skjulet lange. Vi satt tålmdig og ventet i mange timer, men det ble ikke annet enn dompapp og ekorn å ta bilde av den første dagen. Det var varierende lys og fint fotolys store deler av dagen, så det var med skuffelse vi returnerte til middag den første kvelden.




Den andre andre dagen var det blikk stille og solskinn fra klar himmel. Min første dag med fluktfotografering skulle finne sted. Det ble litt tørrtrening på måker på vei ut mot det første paret.














Synes at jeg etter hvert klarte å holde følgefokus rimelig bra og at Ole Martin kastet fisken slik at lys og fluktbane ble ypperlig. Kan vel ikke annet enn si at jeg er fornøyd med resultatet. Tenkte at jeg skulle prøve med noe panorering, men fant ut at det var best å ta ett skritt av gangen. Totalt hadde vi et titalls stup, og jeg har plukket ut noen av bildene.



 

Siste dagen, i kongeørnskjulet, ble det en ny lang dag. Ørna var hos oss bare i ca 10 min. Det var nok for sent på året.
Vi var de siste besøkende i vintersessongen, så nå skulle Ole Martin ta seg en velfortjent ferie før sommerens aktiviteter tar til.

Nest stopp på turen var Straumen med fotografering av ærfugl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar