søndag 24. oktober 2010

Foringsplass

Nå har jeg vært hjemme og lagt ut mat regelmessig på foringsplassen den siste uken. Det har gjort at det er fugl nok til å holde meg i aktivitet når jeg sitter der, men mangfoldet har ikke økt. Så langt har jeg brukt viltfuglblanding fra Felleskjøpet, og spedd på med litt solsikke og havre. Har også lagt ut brød som nøtteskrika liker.
Den var innom, men forsvant fort da den oppdaget meg inne i doghouset. Ikke noen sjanse til å forevige den i første omgang.

Har forsøkt meg litt på fluktfotografering, men det er ikke lett. Med den farta disse små beveger seg, blir det som oftest ikke mer enn ett bilde som viser noe. Det har derfor blitt mye bomskudd, men det er vel en del av det å finne metoden. Har ikke kommet i mål, liten treffprosent, men det er jo artig å forsøke. Legger ved noen smakebiter som så langt ikke er slettet.
 














Har forøvrig vært raus med havre og gammelt brød på bakken og det setter musa pris på. Den trives med all maten som nå har dukket opp. Blir det "musefarm" av dette?

4 kommentarer:

  1. Hej Kåre!
    Har också börjat att mata in småfåglarna så man kan "hålla igång" under vintern. Skogsmusen satt fint där med en tjusig bakgrund.
    Bästa hälsningar,

    SvarSlett
  2. Hallo

    Spennende foringsplass du har, bilde nr 1 og bilde av musa synes jeg var meget bra.
    Bakrunnen på bildene synes jeg er rotete men det gjør også at bildene blir mer spesiell.De fleste andre foringsplassene har bakrunner som er helt bluret. Morsomt og følge deg og foringsplassen vidre!

    Mvh Ruben

    SvarSlett
  3. Hei Mr :)
    Ser at det er nå aktiviteter på foringsplassen din.
    Flotters, da holder plassen deg aktiv hele den kommende vinter.
    Musen var bra ellers må bakgrunnen ryddes lit ....

    mvh duy

    SvarSlett
  4. God kveld.

    Ja, jeg er enig i at bakgrunnen "ødelegger" bildene, men det er desverre konsekvensen av mindre blenderåpning. Det blir nok bedre når snøen dekker kvisthaugen bak.
    Utfordringen synes jeg er å få til skarpe bilder og at bildene ikke beskjæres mye. Bruker en 300mm på ca 4 m avstand og da er det ikke ofte at motivet er der det bør være når blitzen går. Det er som du sier Duy, dette kan holde meg i aktivitet gjennom vinteren. Får håpe at det blir en tur eller to andre steder.

    SvarSlett