onsdag 6. april 2011

Østensjøvannet

Jeg tok meg en kvelsdtur med en bærepose full av brødbiter opp til Østensjøvannet. Rådyr og pippipper i hagen får nå greie seg uten.
Isen hadde begynt å gå, og fuglene var ikke så hissige som i vinter, men innholdet gikk unna.
Etterpå la jeg meg ned en times tid og ventet på om noe skulle skje i kvelsdsola. Våren er på vei og selv krykkja og skarven på Hornøya har begynt kurtisen og samling av redematerialer.






Det så ut til å bli en kveld uten noe spesielt, men den gang ei. Jeg lå og fulgte noen Kanadagjess i søkeren og fikk noen greie artsbilder, og litt "vasking",





Plutselig oppdaget jeg at ei gås gikk til angrep på en annen, men der tok jeg feil. Det var nok noe helt annet som foregikk. Den stakkars gåsa fikk seg en brutal dukkert, hun ble duppet under gang på gang.






Skulle nok ha hatt noe annet enn en 500 på denne serien, men det er ikke så ofte man får med seg noe slikt. Steggen var i hvertfall fornøyd etterpå.

3 kommentarer:

  1. Ser ut som du har hatt en flott og begivenhetsrik tur til østensjøvannet. Ikke mange forunt å få overvære gåseparring.
    Venter på noen bilder fra Hornøya:)

    ketil

    SvarSlett
  2. Joda, ser her du.
    Jeg har vel rett Østensjøvannet er et flott sted for å fange arter med meget lav kameravinkel og vanskelig arter.

    Venter spent på de få tusen Xporinger fra Hornøya :)

    mvh duy

    SvarSlett
  3. God kveld.
    Jeg må innrømme at jeg ikke liker å fotografere her, for mye folk rundt meg. Fuglelivet er unikt og masse muligheter til å oppleve nye ting.
    Du har rett Duy, jeg gir meg.


    God bedring, forresten.
    Kåre

    SvarSlett