lørdag 9. oktober 2010

Rypejakt

Tradisjonen tro ble det rypejakt i Trøndelag også dette året. Sist var jeg nordover i slutten av oktober, men da endte det med å vasse i snø til langt opp på leggen. I år ville vi unngå snø, så turen ble lagt så tidlig som mulig for utenbygds folk å få jaktkort.


I stedet for hagla tok jeg i år med meg kamera for å ta bilder av rype. Ikke mye "fangst " å skryte av for min del siden lirypa fortsatt holdt til i bjørkebeltet. Etter en lang dag på snaufjellet uten å se fjellrype, ble det atter en gang  landskapsfotografering. Jaktkameratene mine fikk noen fjellryper og en harepus som utbytte, så de var fornøyde. Får forsøke på nytt neste år eller senere i høst når rypa har trukket opp fra krattet og sitter i kanten på snøflekkene nær toppene.





Det ble tross alt en trivelig helg i høstfjellet til tross for vekslende vær og vind av kuling styrke hele helga. 

1 kommentar:

  1. Ingen rype, men slik er det med jakt selv med kamera eller våpen.
    Jakter man med våpen, vil sesongen være veldig kort, med kamera kan det bli mange jakt sesonger.
    Dessuten er det mye mer utfordring å jakte mer kamera enn gun :)

    mvh duy

    SvarSlett