mandag 24. mai 2010

Sothøne og grågås i grønt.

Siste dagen i pinsen tenkte jeg at jeg fikk forsøke å komme meg ut før sola sto opp. Våknet i tretiden om natten og la i vei. En times kjøring til et vann i Lunner kommune som har masse fugleliv. Da jeg kom frem, var det knapt fotolys ennå og jeg fant meg en plass hvor det var masse fugl i nærheten. De ble selvsagt skremt av meg, men selv etter fire timer på magen var det ingen andre enn denne sivhøna som hadde beveget seg innenfor skuddhold med en 500 mm.



Litt frustrert dro jeg til Østensjøvannet på ettermiddagen, men der ble jeg ikke fornøyd med fangsten heller. I stedet for en fin solnedgang som bakgrunn kom regnet. Det artigste motivet var det enkleste å få tatt, grågåsa i kornåkeren.

2 kommentarer:

  1. Tufft att vara naturfotograf..Men dessa två bilderna tycker jag ger dig lön för mödan. Fina !

    SvarSlett
  2. Hei Lasse.
    Ja, jeg har lest så masse om morgenlyset at nå tenkte jeg at det var på tide å prøve det. Skjønner at det er bra, men ikke alltid like lett å få tak i når en skal være litt sosial om kvelden også.

    Kåre

    SvarSlett