tirsdag 22. november 2011

Mår i vinterpels

Jeg har fått noen helger for meg selv mens kona var på sydentur. Første helg ble turen lagt til Molde for å forsøke å få bilde av tjukken i vinterpels. (Som Terje kaller han) Det er noen mil kjøring fra Asker så når kjøreturen begynner etter at arbeidsdagen er over, kommer man seint fram.
Det er alltid trivelig å komme på besøk til Terje





Lørdag rigget jeg til utstyret, ett kamera ute med fjernkontroll og vidvinkel, og ett inne i fotoskjulet. Alt var klart ved ett tiden. Så da var det bare å vente. Det gjorde jeg, men måren kom ikke før lyset ble borte. Det ble bare å se på meisene som fløy fram og tilbake mellom trærne og frøene på bakken
Søndagen ble en gjentagelse av lørdagen. Da ble konklusjonen på den helgen: bomtur. Det var ikke noen trøst at Terje hadde forsøkt seg på fjellrev søndag. Også han kom hjem med tom minnebrikke. :(

Godt at Terje har garanti for å få mår / ørn i skjulene. Så nå er det bare å finne en helg på nyåret og forsøke seg en gang til. Det er bare å kjøre 1000 km og ha ei helg fri. Neste forsøk må bli så tidlig på året at det fortsatt er snø, håper jeg.

3 kommentarer:

  1. Slik er naturfoto.Oppturer og nedturer:)

    SvarSlett
  2. Naturphoto is hard. That is part of the game. At least and most importantly you may get back and try until. It should be like that all over photohiding for hiring. Even 100miles is a long trip to get back. Customers will be happy they could have a second change.

    Dont give up and just keep on my friend.

    SvarSlett
  3. Hei.

    Ja, jeg er enig, man får ikke det man forventer. Påenget mitt er at Terje gir dette andre gjør det ikke og noe sier det, men når man skal komme tilbake er det ikke plass.

    Kåre

    SvarSlett