søndag 21. oktober 2012

Landskapsfoto i Dørålen.

Jeg har vært innom Dørålen noen ganger i høst og forsøkt meg litt på landskapsfotografering. Ikke helt enkelt, men nå når jeg sitter her med foten på en skammel så har jeg tid til å se litt nærmere på høstens fangst. Det meste har nok landet i søppelkassa, men noen bilder kan jeg ta vare på.

De fire første bildene er tatt litt lenger inn i dalen, en drøy times gange inn fra Dørålseter, helgen da fargene skal være på sitt beste. I år kom fargene litt senere, så det var fortsatt mye grønt løv på trærne. Måtte gå å lete litt etter det som skulle gi inntrykk av høst.
Bildene er tatt med litt lange lukketider mens det blåste en god bris. Skulle således få litt uskarphet  i forgrunnen pga bevegelse. Ble et forsøk på å gjøre noe nytt. Dere får bedømme resultatet, kommentarer mottas med takk.

















Helgen etter klarte jeg ikke å la være å stikke innom Dørålen nok en gang. Denne gangen ble det bare tid til noen få bilder før sola gikk ned. Fine postkort, tenker jeg når jeg ser på de siste to.








12 kommentarer:

  1. flotte bilder, liker spesielt godt det første og det nest siste

    SvarSlett
  2. Flotte landskapsbilder! Likte spesielt nr 4, fine bevegelser og farger.

    SvarSlett
  3. Flott bilder dette, spennende med bevegelsen i gresset og buskene. Jeg liker også nummer fire best, morsomt å se noe nytt fra Dørålen også :)

    SvarSlett
  4. Fine landskapsbilder! Ble en artig bildeeffekt med vind og lange lukkertider. Synes dette gjorde seg spesielt godt på bilde 4, men 1 og 2 fungerer også bra ;)

    SvarSlett
  5. dette var en flott serie, likte godt bevegelsen i gress og trær, nydelige farger

    SvarSlett
  6. Nå også som landskapsfotograf !!! Bildene er flotte, særlig nr 1 appellerer til meg med veksling mellom skarpt og uskarpt, med mørke skyer og UTEN blura bekk !!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder fra Dørålen. Likte godt de bildene med bevegelse i gresset, trærne. Du fikk frem stemningen som den er når vinden blåser i fjellet.
    Det var flotte høstfarger i bildene.
    Godt jobbet!
    Hilda

    SvarSlett
  8. Takk for tilbakemeldinger. Artig at det faller i smak, når en forsøker å gjøre noe som er nytt. Da er det vel å jobbe videre med dette.

    Kåre

    SvarSlett
  9. Makalöst vackra bilder Kåre !

    SvarSlett
  10. Så definitivt et vellykket prosjekt! Annerledes, flotte og utrolig stemningsfulle høstbilder fra Dørålen. 3, 4 samt det andt siste "postkortet" skiller seg ut som klare favoritter hos meg.

    Knut Børge

    SvarSlett
  11. beautiful landscape , colours are great ! greetings from France :)

    SvarSlett